همشهری آنلاین: پرونده گروه دوم بازی‌های جام‌ ملت های آسیا در دور مقدماتی بسته شد: ژاپن و ویتنام به دور دوم صعود کردند.

در آخرین مرحله بازی‌های مقدماتی گروه B این رقابت‌ها دو بازی به صورت همزمان برگزار شد که طی آنها ژاپن با نتیجه 4 بر یک از سد ویتنام یکی از میزبانان بازی‌ها گذشت و امارات با نتیجه دو بر یک از سد قطر گذشت.

ویتنام با وجود شکست سنگین در برابر ژاپن موفق شد پس از 47 به دور دوم جام ملت‌های آسیا صعود کند

با این حساب ژاپن که در بازی‌ها اول و دوم خود با قطر مساوی کرده بود [بیشتر] و امارات را شکست داده بود [بیشتر] موفق شد با کسب سه امتیاز بازی با ویتنام 7 امتیازی شده و به دور دوم بازی‌ها صعود کند. ویتنام هم که در دو بازی اول با شکست امارات [بیشتر]و مساوی در برابرقطر  [بیشتر] 4 امتیازی شده بود به لطف پیروزی امارات در مقابل قطر توانست بالاتر امارات و قطر به عنوان تیم دوم گروه B به دور دوم صعود کند.

قطر در صورتی که امارات را شکست می‌داد به عنوان تیم دوم گروه دوم به دور بعد مسابقات راه پیدا می‌کرد

این در حالی بود که اگر قطر می‌توانست امارات را شکست دهد به عنوان تیم دوم به دور بعد صعود می‌کرد. ویتنام آخرین بار در دومین دوره بازی‌های در سال 1960 به دور دوم مسابقات صعود کرده بود. این تیم در جام دوم در رده چهارم مسابقات قرار گرفته بود.

تالار افتخارات جام‌ملت‌های آسیا

در بازی ژاپن و ویتنام ابتدا تیم ویتنام با اشتباه بازیکن ژاپنی کیتا سوزوکی در دقیقه هشت به گل رسید و پس از آن ماکی سیجیرو  در دقایق ‪ ۱۲‬و ‪ و ،5۹‬ایدو یاساهیتو ‪ ۳۳‬و شونسوکه ناکامورا در دقیقه ‪ ۵۳‬چهار بار دروازه تیم ویتنام را باز کردند.

در بازی امارت و قطر هم ابتدا قطری‌ها در دقیقه 42 توسط سباستیان گوئین‌تانا به گل رسیدند و گل‌ها امارات در دقایق 59 و 90 به ترتیب توسط سعید الکاس و فیصل الخلیل زده شدند.

کد خبر 26680

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز